פירוק שותפות עסקית באמצעות גישור

אם הגעתם לעמוד זה עשיתם כבר חלק משמעותי מהדרך לפתרון הסכסוך!

לא קל לקבל החלטה של פירוק שותפות עסקית, בטח לא לאחר שהמיזם שהקמתם דרש מכם השקעת משאבים רבים של אנרגיות, זמן וכסף, וגם קרוב לוודאי שלא מעט ויתורים לאורך הדרך. ככל הנראה הבנתם עם עצמכם כי השותפות העסקית בה אתם מצויים פשוט לא עובדת יותר עבורכם וקיבלתם החלטה שאתם לא מעוניינים להמשיך עם המצב הקיים כפי שהוא.

לרוב הבנה זו מגיעה לאחר שחלו שינויים כלשהם שיכולים להיות ברמה האישית או בין היזמים השותפים או אף במיזם עצמו ש"שינו את התמונה". שינויים אלה, גם אם אינכם יודעים לשים עליהם כרגע את האצבע, הובילו לחוסר אמון באופן שאינכם יכולים לדבר עם השותף שלכם כמו בעבר או שאתם לא מצליחים לקבל החלטות יחד ואף נמנעים מתקשורת עם השותף.

במצב המתואר הימנעות מניסיון לפתור את הסכסוך בצורה מהירה ויעילה עלולה להוביל לכישלון של המיזם, ולא רק לסופה של השותפות העסקית.

מדובר למעשה בצומת דרכים מבחינתכם, כאשר אתם צריכים לבחור האם אתם רוצים לסיים את השותפות העסקית ולהמשיך הלאה או לנסות לעבוד על מערכת היחסים עם השותף כך שתוכלו לחזור לעבוד יחדיו מבחינה מקצועית.

איזו החלטה/ נתיב שתבחרו – האלטרנטיבה המשתלמת ביותר לפתרון סכסוכי שותפים היא גישור יזמים, המאפשרת לשותפים לסיים את הסכסוך בצורה המהירה, היעילה והחסכונית ביותר.

לרוב כאשר יזמים נקלעים לסכסוך הם פונים לדרך המוכרת והיא לעורכי דין לצורך פתיחה בהליך משפטי, אולם בחירת אלטרנטיבה זו של קיום הליך משפטי הוא לרוב מורכב, ארוך (חודשים רבים או שנים), וגוזל מכל הצדדים אנרגיות וכסף רב (עשרות עד מאות אלפי שקלים). לרוב גם סיום הסכסוך בדרך של הליך משפטי מוליד סיום של LOSE-LOSE של כל הצדדים מבחינה זו שתוקע את הצדדים לסכסוך מתמשך הפוגע כלכלית לא רק בשותפים עצמם אלא גם פגיעה כלכלית ועסקית קשה במיזם, שהרי היזמים עסוקים בהתנצחות ומלחמות בבית המשפט. לא פעם המיזם נפגע או "תקוע" כך שבמהלך בירור הסכסוך או בסיומו הוא בדרכו לסגירה או לחדלות פרעון.

לעומת זאת, גישור יזמים מתנהל באווירה נעימה, חופשית ולא פורמלית, אינו מחייב מינוי של עורכי דין (עלות גבוהה) או כתיבת כתבי טענות משפטיים, עשוי להסתיים במספר שעות אחדות (תוך ישיבת גישור אחת או מספר ישיבות בודדות), מאפשר חיסכון אדיר לצדדים הן בזמן הן בכסף והן באנרגיות, כך שהצדדים לסכסוך יכולים להשאיר מאחוריהם את הסכסוך במהרה ולהתקדם הלאה כרצונם.

לאיזה הסכמות ניתן להגיע בגישור יזמי?

ניתן להסכים על כל דבר שהצדדים מעוניינים בו, לדוגמא:

  • סגירת המיזם על ידי השותפים – בין בדרך של פירוק המיזם או בדרך של מכירת המיזם כולו לצד ג', וחלוקת התמורה בין השותפים.
  • פירוק השותפות – כך ששותף אחד מוכר את חלקו לשותפים האחרים או לצד ג'.

להתייעצות ראשונית ללא עלות או לקביעת ישיבת גישור יזמי – צרו קשר עכשיו.