גישור הוא הליך בהסכמה

הליך גישור הוא הליך הדורש הסכמה מתחילתו ועד סופו. לכן, על מנת להתחיל בהליך גישור נדרשת הסכמתם של כל הצדדים לסכסוך הן להשתתפות בגישור והן למינוי המגשר או לכל הפחות למנגנון בחירת המגשר (ניתן להסכים כי מנכ"לית מרכז הגישור WeAgree תבחר את המגשר לצדדים).

לא ניתן לחייב צד לסכסוך להגיע או להשתתף בגישור מאחר שהתוצר שמתקבל בסוף הליך גישור מוצלח הוא 'הסדר גישור' שהנו חוזה לכל דבר ועניין, עליו חותמים כל הצדדים (על מנת שחוזה יהיה תקף ע"פ חוק נדרשת גמירות דעת ומסוימות, כלומר מבוסס על הסכמה הדדית בין הצדדים).
עצם ההסכמה להשתתף בגישור אינה כובלת את הצדדים לסכסוך לפתור את הסכסוך בגישור דווקא – כל צד רשאי לבחור להפסיק את הליך הגישור, בכל שלב.

בגישור הצדדים ממנים את המגשר לנהל את הליך הגישור ביניהם, כלומר לנהל את המשא והמתן ביניהם במטרה להביאם לפתרון. בין השאר, המגשר מסייע לצדדים לנהל שיח רציונלי ומקדם, לברר מה האינטרסים והצרכים של כל צד ולקבוע 'סדר יום' למשא ומתן ביניהם, לערוך 'בוחן מציאות', לבחון אלטרנטיבות מחוץ לגישור, להציע ולגבש פתרונות להסכמה, המשרתים את שני הצדדים WIN-WIN.

המגשר אינו שופט או בורר, כלומר אינו מוסמך לתת הכרעה או פסק-דין. לכן, אין כל חשש "להיתקע" בהליך שאינו מקדם את האינטרסים של הצדדים או כי ייקבע משהו בניגוד לרצונם.

הליך הגישור מנוהל בהסכמה מלאה של כל המעורבים, כך שלא נכפה על הצדדים דבר ואף לא נשללת כל זכות שהייתה לצדדים קודם לכן. כם שניתן לקיים, בסיועו של מגשר מנוסה, משא ומתן ושיח פתוח, רציונלי ופרקטי באווירה מכבדת, לא פורמלית ונינוחה לסיום הסכסוך.

בכל עת הצדדים הם אלה ש"מחזיקים במושכות" וגורלם אינו נתון בידי אדם שלישי. הצדדים בעצמם מציגים את הסכסוך מנקודת מבטם, במילותיהם שלהם, הם בוחרים מתי, איך וכמה לשתף (ואף במה לא לשתף) את הצד השני ואין כל כפייה לחשוף מידע כזה או אחר.

בהליך גישור הצדדים מרגישים בנוח לשתף בכמה שיותר מידע, דבר המאפשר גם לעלות פתרונות יצירתיים שייתכן ולא היו מועלים באלטרנטיבה אחרת (כדוגמת בית משפט) לאור העובדה שהליך הגישור חוסה תחת חיסיון (המוענק לו בחוק), המבטיח כי לא ניתן יהיה להשתמש כראיה במה שנאמר ומוצג בגישור בבית המשפט בהליך אזרחי, וכן לאור התחייבות הצדדים לסודיות המבטיחה דיסקרטיות והגנה על מוניטין.

יש לציין כי במהלך שנת 2019 יכנסו לתוקף התקנות החדשות (תקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ח-2018 ) הקובעות כי כל תביעה שתוגש לבית המשפט שסכומה או ששוויה עולה על 40,000 שקלים חדשים, הצדדים יחויבו לנהל דיון מקדמי ביניהם במטרה לבחון את האפשרות לפתור את המחלוקת באמצעות גישור. אם יבחרו בכל זאת להמשיך לנהל את הסכסוך בבית המשפט תחול עליהם חובה נוספת להתייצב אישית לפגישה הנקראת פגישת מהו"ת (= פגישת מידע היכרות ותיאום) עם מגשר לצורך בחינת האפשרות לפתור את הסכסוך בין הצדדים באמצעות הליך גישור.

להתייעצות ראשונית ללא עלות או לקביעת ישיבת גישור יזמי – צרו קשר עכשיו.