גישור יזמי יכול להציל את הסטארטפ שלך!

הידעת כי 2 מתוך כל 3 סטארטאפים ייסגרו כתוצאה מסכסוך בין היזמים המייסדים?!

לא ניתן להתעלם ממחקרו של הפרופסור נועם ווסרמן, חוקר מאוניברסיטת הרווארד שחקר 10,000 מייסדים ו- 4,000 סטארטאפים, ומצא כי 65% מהסטארטאפים יכשלו ויסגרו בגלל סכסוך שותפים, כאשר 35% מהסטארטאפים ייסגרו לאור בעיות בשוק, בפיתוח המוצר ואחרים.

במילים אחרות, קרוב לוודאי כי השאלה הנכונה היא לא אם מייסדים יקלעו לסכסוך, אלא כאשר יקלעו לסכסוך כיצד רצוי להתמודד?

יזמים מייסדים יתמודדו עם מחלוקות לאורך הדרך, שחלקן עלולות להתפתח לכדי סכסוך מתמשך ואף משבר הרסני. המחלוקות יכולות לעסוק בכל תחום, אך נוגעות בסופו של יום בנושאים המעוררים דעות ורגשות חזקים, סתירה בשאיפות האישיות או המקצועיות של היזמים, אינטרסים או ערכים מנוגדים.

דוגמאות לנושאים כאלה יכולות להיות: למי יש את המילה האחרונה בכל תחום? מי משקיע יותר? מי עובד קשה יותר? האם ומתי להכניס משקיע או שותף נוסף? האם למשוך משכורת? ובאיזה גובה? מי יהיה המנכ"ל? לאן נצעיד את הסטארטאפ שלנו?.

רבים מהמייסדים "טומנים את ראשם בחול" כאשר צצות מחלוקות לאורך הדרך, אם מתוך מחשבה שהן ייעלמו כפי שהופיעו או בגלל אופיים ורצונם להימנע מויכוחים ומחלוקות מול השותף שלהם.

אולם, התעלמות מן המחלוקות האלו יכולה להיות בדיוק הסיבה שעלולה לפגוע במערכת היחסים בין השותפים המייסדים, לגרום לחוסר אמון ביניהם, ואף לעכב משמעותית את התפתחות הסטארטאפ ואף להוביל לכישלונו.

זיהוי סכסוך בשלב התחלתי ופנייה לגישור יזמים מעלה את הסיכויים משמעותית למנוע את התדרדרות הסכסוך, ולהגיע לפתרון מיטיבי עבור המייסדים מבחינה אישית ומקצועית, ולא פחות חשוב – למנוע נזקים ברמת המיזם. הלכה למעשה ככל שממתינים יותר ומתעלמים מהמחלוקות היזמים מסכנים את הסטארטאפ ונפסלות אופציות רבות לפתרון מיטבי.

להתייעצות ראשונית ללא עלות או לקביעת ישיבת גישור – צרו קשר עכשיו.

גישור יזמים – FOUNDER MEDIATION – גישור מייסדים
גישור עסקי המותאם לצרכים ולפתרון מחלוקות בין מייסדים, שותפים עסקיים, משקיעים באמצעות מגשר מנוסה ובקיא בעולם היזמות וההייטק. גישור יזמים הוא כלי לפתרון סכסוכים המאפשר את המשך מערכת היחסים מקצועית בין היזמים, אם זה רצונם. וכמובן ניתן באמצעותו גם להגיע להבנות והסכמות שיאפשרו היפרדות וסיומה של השותפות.