סוגי הפגישות בגישור וכוחה של הפגישה הנפרדת

הכירו את סוגי הפגישות בישיבת הגישור. כדאי להכיר כי בישיבת גישור אחת יכולים להתקיים מספר סוגי פגישות, בהתאם לשיקול דעתו של המגשר.

  • פגישות משותפות – מדובר בפגישות בהן כל הצדדים נוכחים בחדר הגישור. הליך גישור יתחיל לרוב בפגישה משותפת לצורך היכרות ראשונית והצגת הסכסוך על ידי הצדדים. בנוסף, בדרך כלל המגשר יבצע פגישה משותפת לאחר קיום שיחות נפרדות לצורך קידום מו"מ ישיר בין הצדדים, בחירת אופציות לפתרון, וכן ניסוח עיקרי ההסכמות לצורך עריכת הסדר הגישור המבטא את הסכמות הצדדים.
  • פגישות נפרדות – פגישה פרטית שמבצע המגשר עם כל צד בנפרד (אחד-על-אחד). בפגישה הנפרדת המגשר מברר עם המגושר האם יש מידע נוסף שברצונו לשתף ולחלוק. חשוב לציין כי בפגישה הנפרדת ישנה סודיות נוספת, בין המגשר לאותו צד בפגישה, המבטיחה שהמגשר לא ישתף את המידע שחלק עימו אותו הצד, אלא אם יאפשר לו לעשות כן. בפגישה הנפרדת נעשית עבודה רצינית וממוקדת עם כל צד, בין השאר, המגשר מברר עם המגושר מה הצרכים והאינטרסים שלו, מה חשוב לו, מסייע להגדיר ביחד עם המגושר מהם הנושאים שבמחלוקת על מנת ליצור "סדר יום" למו"מ ממוקד ופתרונות מעשיים, עורך עם המגושר "בוחן מציאות" – כיצד רואה את הסכסוך מסתיים, הערכת האופציות העומדות בפניו בגישור מה האלטרנטיבות הקיימות מחוץ ל"שולחן הגישור" והיתרונות והחסרונות בכל דבר. בנוסף, המגשר יעודד את המגושר להציע ולגבש פתרונות פרקטיים ויצירתיים מבחינתו לסיום הסכסוך.
  • פגישות מגשרים (רלוונטי למגשרים ב-CO / מגשרים בזוג)– פגישות היוועצות קצרות (דק' בודדות) שנערכת בין המגשרים, כאשר הליך הגישור מנוהל על ידי שני מגשרים.

להתייעצות ראשונית ללא עלות או לקביעת ישיבת גישור – צרו קשר עכשיו.