כיצד מתנהלת ישיבת גישור?

לאחר שתיאמתם ישיבת גישור במרכזנו תוזמנו להגיע למשרדינו במגדל עזריאלי שרונה בתל-אביב.

ישנה אפשרות לניהול הליך הגישור על ידי מגשר יחיד או גישור בזוג (ניהול ההליך על-ידי שני מגשרים). הגישור יתנהל בחדר ישיבות נעים ונוח, כאשר מסביב לשולחן יושבים הצדדים והמגשר. שולחן הגישור יכול להיות עגול או מלבני.

הנוכחים בישיבת הגישור הם הצדדים בעצמם, המגשר/ים, וכל גורם חיצוני המוסכם על הצדדים שיש בידו לסייע לצדדים. במידה והצדדים מיוצגים יכולים להשתתף גם עורכי דינם. יש לציין כי בגישור אין חובת ייצוג, ורבים מן המקרים הצדדים מגיעים בעצמם לחדר הגישור.

בישיבת הגישור, המגשר יתחיל בפגישה משותפת בה יציג את עצמו ויבצע היכרות קצרה עם הצדדים והנוכחים בחדר, יסביר בקצרה אודות הליך הגישור וכיצד ינוהל על ידו. המגשר כמובן לוקח בחשבון מיהם הצדדים היושבים לפניו ומה אופי הסכסוך שבין הצדדים. בין השאר, המגשר יסביר מה סמכותו ותפקידו כמגשר בהליך הגישור, מה התוצר שניתן לקבל בסיום הגישור, מה המשמעות של הפסקת הליך הגישור, מה מצופה מן הצדדים וכיוצא בזה.

המגשר יבקש מן הצדדים להציג כל אחד את מהות הסכסוך מנקודת מבטו, ויוודא מול כל צד כי הבין אותו כראוי.

כאשר הצדדים יסיימו להציג את הסכסוך בפני המגשר, הצדדים יתבקשו לרוב, כל אחד בתורו, להיכנס לפגישה נפרדת אחד-מול-אחד עם המגשר (קראו עוד על פגישה נפרדת). בשיחות הנפרדות ישנה סודיות נוספת שהיא בין המגשר למול אותו מגושר. כלומר מגושר יכול לשתף את המגשר במידע נוסף, אותו לא מעוניין באותו שלב לשתף את הצד השני. לאחר הפגישה הנפרדת עם כל אחד מהצדדים ייתכן ויבוצעו פגישות נפרדות נוספות בהתאם לשיקול דעתו של המגשר.

לרוב המגושרים יכנסו לפגישה משותפת נוספת או יותר עם המגשר, אליה המגושרים המצויים לאחר הפגישה הנפרדת יותר ממוקדים ובשלים להגיע לפתרון לסיום הסכסוך. בפגישה המשותפת הצדדים, בסיועו וניהולו של המגשר, יבצעו משא ומתן ישיר, ממוקד ורציונלי במטרה להסכים על פתרון לסיום הסכסוך ביניהם. כאשר הצדדים מסכימים על פתרון, מנסחים במקום יחדיו הסדר גישור או מנסחים את עיקרי ההסכמות להסדר גישור.

הליך גישור יכול להסתיים בישיבת גישור אחת או יותר – משך ההליך תלוי, בין השאר, במספר הצדדים לסכסוך, במורכבות הסכסוך ובשלות הצדדים לסיים את הסכסוך ביניהם. בסכסוך לא מורכב, דוגמת תיק של בית משפט לתביעות קטנות, הגישור יסתיים לרוב בישיבת גישור אחת.
ישיבת גישור רגילה אורכת שלוש שעות.

להתייעצות ראשונית ללא עלות או לקביעת ישיבת גישור – צרו קשר עכשיו.